Grant Cardone

BIZIQ BOOSTER #20 : Concurența este pentru fricoși

March 05, 20254 min read

ARTICOL INSPIRAT DE GRANT CARDONE

[ Deși este posibil ca unele idei să ți se pară extreme, citește tot articolul pentru a avea imaginea de ansamblu și a înțelege ce vrea să transmită autorul ]

Una dintre cele mai mari minciuni pe care le-a perpetuat lumea de business este următoarea: concurența este bună. Bună pentru cine mai exact?

S-ar putea să ofere opțiuni clienților și să îi ajute pe unii antreprenori să se descurce mai bine decât alții.

Cu toate acestea, în lumea afacerilor este întotdeauna de preferat să te afli în poziția din care DOMINI, nu să fii în competiție cu alte companii.

Dacă concurența este sănătoasă, atunci dominația înseamnă imunitate.

A fi în competitie cu alții limitează capacitatea unui antreprenor de a gândi creativ, deoarece acesta se raportează constant la lucrurile pe care le face altcineva.

Niciodată să nu îți faci un obiectiv din a fi în concurență cu ceilalti. Fă în schimb tot ce poți să domini sectorul de activitate [ nișa afacerii tale ]. Nu da voie altei afaceri să impună standardele ; fă ca asta să fie treaba companiei tale.

Fă în așa fel încât ei să vrea să te urmarească pe tine și să încerce să fie ca tine, nu invers.

Asta nu înseamnă că nu trebuie să ții seama de cele mai bune strategii pe care alții le aplică în raport cu tendințele din industrie; dar treaba ta este să duci ideile lor la nivelul următor.

Nu îți stabili obiectivele la un nivel care îți permite să fii în competitie cu ceilalți. Stabilește-le la un nivel care îți permite să îți eclipsezi și să domini cu totul nișa de activitate a afacerii tale.

[ Fac o pauză pentru a-ți prezenta evoluția unui client de-al meu, care produce sobe de teracotă - Sobe de poveste. Când am început să lucrăm împreună, era final de octombrie 2023, voia să crească vânzările de la 600.000 lei la 800.000 lei. Prima provocare a fost să accepte că poate și apoi să ia decizia să domine nișa sa. A terminat anul cu puțin peste 1.000.000 lei.

În 2024 a achiziționat o hală de producție și un teren pentru lut, materia primă. A pus la punct mai multe planuri pentru dominarea pieței și a început să le aplice.

Fast forward: în 2025 rulează planuri care îi permit să vândă sobe în valoare de peste 4.000.000 lei, să exporte în Europa și să implementeze o tehnologie nouă, care îl poziționează în vârf. Pariul meu: va fi prima companie românească din nișa sa care va avea cifră de afaceri mai mare de 1.000.000 €, cu o marjă de profit în creștere. Și acesta este doar începutul ]

La fel ca el, te întrebi, poate, ce ar trebui să faci ca să domini.

Primul pas este decizia de a domina nișa afacerii tale. Apoi, cea mai bună cale este să faci lucrurile pe care alții refuza să le facă. Asta îți va permite să îți croiești un drum numai al tău și îți creezi un avantaj inechitabil [ unfair advantage ].

Nu juca după regulile stabilite (oarecum) de comun acord, pe care se bazează acțiunile altora. Acestea sunt capcane care împiedică apariția ideilor noi. Tu trebuie să te porți ca și cum ai avea atât de multă putere în sectorul tău de activitate încât primul lucru care le-ar veni în minte clienților atunci când se gândesc la acest domeniu, să fii chiar tu.

[ Realizabil? Poate da, poate nu. Dar obiectivul dominării nișei tale este cel la care te vei raporta de acum înainte pentru a lua decizii și a construi planuri de acțiune. Mindestul contează mai mult decât orice atunci când vine vorba de dominație ]

Vei avea întotdeauna de învățat de la cei care vor să concureze - numai să nu te raportezi la ei.

Nu trebuie să fii primul în domeniu, dar este important să fii considerat primul.

Nu concura cu nimeni din domeniul tău. Tu reprezinți domeniul.


În încheiere îți dau două exemple din România, două afaceri care au pornit de la aproape nimic și acum domină domeniile lor de activitate. Au executat magistral acest concept al dominării, deși în piață erau și încă sunt jucători internaționali, corporații mari: Autonom și Gomag.

Cu siguranță sunt și alte companii care au reușit acest lucru. Documentează-te și inspiră-te.


Boost your BIZIQ!

Cu prietenie,
Remus


PS: Pentru toți antreprenorii oferim consultanță gratuită (în valoare de 200€) pentru a discuta idei de creștere profitabilă a afacerii. Te invit să te programezi la o ședință de consultanță gratuită de 45 minute; click aici

Grant Cardone este un om de afaceri american, Equity Fund Manager (4 miliarde de dolari active în administrare), investitor imobiliar, autor de cărți de afaceri și fondator al 10X Growth Conference, 10X Health System, Cardone Ventures & 10X Studios. De asemenea, este autorul a șapte cărți de afaceri bestseller, creatorul educației online Cardone U și al Conferințelor 10X Growth (cea mai mare conferință de afaceri din SUA).

Grant Cardone

Grant Cardone este un om de afaceri american, Equity Fund Manager (4 miliarde de dolari active în administrare), investitor imobiliar, autor de cărți de afaceri și fondator al 10X Growth Conference, 10X Health System, Cardone Ventures & 10X Studios. De asemenea, este autorul a șapte cărți de afaceri bestseller, creatorul educației online Cardone U și al Conferințelor 10X Growth (cea mai mare conferință de afaceri din SUA).

Back to Blog

Dă boost afacerii tale!

SUCCESUL TĂU, EXPERTIZA NOASTRĂ

© 2025 BIZIQ INTERNATIONAL - Toate drepturile rezervate

Termeni și condiții, Politica de confidentialitate și prelucrare a datelor

© 2025 BIZIQ INTERNATIONAL - Toate drepturile rezervate

Termeni și condiții, Politica de confidentialitate și prelucrare a datelor

contact@remusbalan.ro

0727 432 433

Bucuresti