BIZIQ BOOSTER #68 : "Nu mă consider niciodată om de afaceri" - Richard Branson

June 17, 20253 min read

ARTICOL INSPIRAT DE RICHARD BRANSON

Noi, antreprenorii, suntem adesea învățați că strategiile riguroase, analizele financiare și planificarea minuțioasă sunt cheile succesului.

Însă există și o altă perspectivă, una care pune pasiunea și creativitatea în centrul ecuației.

Recent, am descoperit o abordare fascinantă din partea unuia dintre cei mai respectați antreprenori ai lumii, Richard Branson, care a construit un imperiu evaluată la miliarde de dolari pornind de la o mentalitate surprinzător de simplă.

Puterea de a nu te vedea doar ca "om de afaceri"

"Nu mă gândesc niciodată la mine ca fiind un om de afaceri sau chiar un antreprenor," mărturisește Branson. "Mă văd doar ca pe cineva căruia îi place să creeze lucruri de care pot fi mândru."

Pentru noi, cei care conducem IMM-uri, există o lecție profundă aici. Când ne identificăm strict cu eticheta de "om de afaceri", riscăm să ne limităm deciziile doar la calcule financiare, ignorând instinctul și pasiunea care ar putea deschide uși neașteptate.

Riscul calculat și intuiția antreprenorială

Gândițe-te la momentele din propria afacere când te-ai confruntat cu decizii dificile. Câte oportunități ai refuzat pentru că "nu erau sigure din punct de vedere financiar"? Branson susține că "există multe lucruri pe care le-am făcut și pe care nu le-aș fi făcut dacă aș fi ascultat contabilii."

Când a lansat Virgin Atlantic în 1984, Branson nu avea experiență în aviație, dar a văzut o oportunitate de a îmbunătăți serviciile pentru pasageri într-o industrie dominată de companii care neglijau experiența clientului. După patru decenii, Virgin Atlantic încă zboară, cu un venit anual record de aproximativ 3,8 miliarde de dolari în ultimul an.

Crearea de valoare dincolo de profit

Pentru antreprenorii IMM, presiunea de a genera profit este constantă. Totuși, Branson ne reamintește că succesul nu ar trebui definit doar prin câți bani facem, ci prin impactul pe care îl avem: "Este vorba despre a fi mândru de munca pe care o faci și a ajuta la a face o diferență în viețile altor oameni."

Această abordare nu este doar idealistă - poate fi și profitabilă. Concentrarea pe crearea de produse și servicii de calitate care rezolvă probleme reale creează loialitate și sustenabilitate pe termen lung.

Trei întrebări pentru deciziile importante

Când tu și echipa ta vă confruntați cu oportunități noi sau decizii strategice pentru afacerea voastră, încercați abordarea lui Branson bazată pe trei întrebări simple:

  1. "Dacă creez acest lucru, poate fi mai bun decât ceea ce face toată lumea?"

  2. "Poate face o diferență reală în lume?"

  3. "Poate fi ceva de care putem fi cu toții foarte mândri?"

Dacă răspunsurile sunt pozitive, merită să dați o șansă ideii, chiar dacă implică un risc calculat.

Aplicații practice pentru IMM-uri

Ca antreprenor cu companii mici și mijlocii, putem adapta filozofia lui Branson la scara noastră:

  • Valorifică expertiza existentă în moduri neașteptate - La fel cum Branson a trecut de la muzică la aviație, gândește-te cum poți aplica cunoștințele tale în domenii conexe.

  • Ascultă contabilii (pe cei care au expertiză financiară), dar nu exclusiv - Analizele financiare sunt importante, dar nu lăsa cifrele să fie singurul criteriu de decizie.

  • Creează ceva de care tu și echipa ta sunteți mândri - Întrebați-vă constant dacă produsele sau serviciile voastre reflectă valorile și standardele în care credeți.

Concluzie

Succesul în afaceri nu vine doar din strategii impecabile și analize financiare, ci și din curajul de a crea ceva semnificativ. După cum ne arată exemplul lui Branson, a vedea dincolo de eticheta de "om de afaceri" și a te concentra pe crearea de valoare poate deschide uși neașteptate.

Voi (tu și echipa ta) cum echilibrați analiza financiară cu instinctul antreprenorial în afacerea voastră? Ce decizii ați luat bazându-vă pe intuiție care s-au dovedit câștigătoare?

Rămâneți inspirați și îndrăzneți în călătoria voastră antreprenorială!

Boost your BIZIQ!
Cu prietenie,
Remus


PS: Pentru toți antreprenorii oferim consultanță gratuită (în valoare de 200€) pentru a discuta idei de creștere profitabilă a afacerii. Te invit să te programezi la o ședință de consultanță gratuită de 45 minute; click aici

Richard Branson este fondatorul Virgin Group. Virgin este una dintre cele mai irezistibile mărci din lume și s-a extins în multe sectoare diverse, de la călătorii la telecomunicații, de la sănătate la bănci și de la muzică la petrecerea timpului liber.

Richard Branson

Richard Branson este fondatorul Virgin Group. Virgin este una dintre cele mai irezistibile mărci din lume și s-a extins în multe sectoare diverse, de la călătorii la telecomunicații, de la sănătate la bănci și de la muzică la petrecerea timpului liber.

Back to Blog

Dă boost afacerii tale!

SUCCESUL TĂU, EXPERTIZA NOASTRĂ

© 2025 BIZIQ INTERNATIONAL - Toate drepturile rezervate

Termeni și condiții, Politica de confidentialitate și prelucrare a datelor

© 2025 BIZIQ INTERNATIONAL - Toate drepturile rezervate

Termeni și condiții, Politica de confidentialitate și prelucrare a datelor

contact@remusbalan.ro

0727 432 433

Bucuresti