BIZIQ BOOSTER #69 : Principiul nerealismului
Pentru antreprenorii care vor să iasă din mediocritate și să construiască ceva cu adevărat remarcabil
99,9% dintre oameni sunt convinși că sunt incapabili să facă lucruri mărețe...
... așa că țintesc spre MEDIOCRITATE.
Iar medicocritatea este opusul EXCELENȚEI.
Este mai ușor să faci ceva nerealist decât ceva realist.
Da, ai citit bine. În ciuda a ceea ce îți spun toți "realiștii" din jurul tău, construirea unei afaceri extraordinare este de fapt mai simplă decât să rămâi captiv în cercul mediocrității. Ca antreprenor IMM, această perspectivă poate fi diferența dintre supraviețuire și prosperitate.
Motivul #1: Izolarea de la vârf - avantajul competitiv al Vizionarilor
Când îți propui să construiești ceva cu adevărat remarcabil, te izolezi într-o zonă în care concurența este aproape inexistentă. De ce? Pentru că (repet) 99,9% dintre oameni sunt convinși că sunt incapabili să facă lucruri mărețe.
Majoritatea țintește spre mediocritate
Privește în jurul tău. Câți antreprenori cunoști care își propun să revoluționeze industria lor? Câți își stabilesc obiective care îi înspaimântă? Majoritatea se mulțumesc cu:
"Să supraviețuim anul acesta"
"Să fim ca și concurența"
"Să nu riscăm prea mult"
Mediocritatea este opusul excelenței și al succesului. Iar zona mediocrității este cea mai aglomerată. Acolo unde toți antreprenorii se îngrămădesc, unde fiecare client este disputat de zeci de competitori identici, unde marjele sunt comprimate până la dispariție.
Competiția feroce din Zona "realismului"
Paradoxal, lucrurile pe care le considerăm "realiste" sunt cele mai consumatoare de energie și timp. De ce? Pentru că toată lumea le face. Competiția este brutală.
Exemplu practic: Este mai epuizant să menții o cafenea "normală" care servește aceeași cafea ca și alte 50 din oraș, decât să construiești primul spațiu de co-working de tip anti-café integrat, care organizează evenimente pentru antreprenori locali. Primul caz te pune în competiție directă cu toți. Al doilea te face unic.
Motivul #2: Resursele mentale și Energia extraordinarilor
Când urmărești ceva "nerealist", mobilizezi resurse mentale pe care nici nu știai că le ai. Creierul uman este programat să răspundă la provocări mari prin:
Creativitatea explozivă
Sub presiunea unui obiectiv mare găsești soluții pe care nu le-ai fi considerat niciodată în confortul mediocrității. Antreprenorii care și-au propus să schimbe regulile jocului au inventat modele de business complet noi.
Focusul LASER
Când obiectivul este suficient de mare încât să te sperie, toate distragerile devin irelevante. Te concentrezi natural pe ceea ce contează cu adevărat. Nu mai pierzi timp cu activități care "par productive", dar nu duc nicăieri.
Magnetismul Viziunii
Oamenii excepționali sunt atrași de viziuni excepționale. Când vorbești despre schimbarea industriei tale, atragi colaboratori, investitori și clienți care gândesc la fel de mare.
Realitatea brutală: nu supraestima concurența
Marea majoritate a "concurenților" tăi nu sunt cu adevărat competitori. Ei sunt:
Prea ocupați să supraviețuiască pentru a inova
Prea speriați să riște pentru a crește
Prea confortabili în mediocritate pentru a excela
Ești mai bun decât crezi - dovezile concrete:
1. Supraviețuirea ta până acum
Faptul că ești încă în afaceri demonstrează deja o reziliență peste medie. Majoritatea oamenilor nu îndrăznesc nici măcar să încerce.
2. Problemele pe care le rezolvi
Afacerea ta IMM rezolvă probleme la care majoritatea oamenilor nici nu se gândesc. Ești deja în top 10% din populație prin simpla existență a afacerii tale.
3. Capacitatea de adaptare
Ca antreprenor, te adaptezi zilnic la schimbări pe care angajații normali le-ar găsi copleșitoare.
Planul de acțiune pentru Antreprenorii IMM
Pasul 1: Redefinește "Realistul"
În loc să întrebi "Ce este posibil?", întreabă "Ce ar fi extraordinar?" Apoi lucrează în sens invers pentru a găsi calea.
Pasul 2: Identifică Zona ta de izolare
Care ar fi poziția în piață care te-ar face singurul furnizor de acel tip de soluție în zona ta? Acolo unde clienții n-ar avea cu cine să te compare?
Pasul 3: Construiește pentru Viziune, nu pentru concurență
În loc să te uiți la ce fac alții și să încerci să fii un pic mai bun, creează ceva mult mai bun, diferit, ceva complet nou prin combinația elementelor, ceva care face concurența irelevantă.
Pasul 4: Investește în Sistemele care susțin Viziunea
Construiește procese, sisteme și o cultură organizațională care să susțină obiectivul "nerealist", nu doar să mențină status quo-ul.
Concluzia pentru Antreprenorul IMM ambițios
Nu te subestima. Faptul că ai început această afacere te plasează deja în categoria celor care îndrăznesc. Următorul pas este să îndrăznești mai mult.
Când toată lumea merge într-o direcție, drumul în direcția opusă este surprinzător de liber. Când toată lumea se mulțumește cu "realistul", "nerealistul" devine nu doar posibil, ci inevitabil pentru cei care îndrăznesc să îl urmărească.
Întrebarea nu este dacă poți să reușești ceva extraordinar. Întrebarea este: cât de mult îți permiți să excelezi?
Afacerea ta nu este limitată de ceea ce consideră alții "realist". Este limitată doar de viziunea pe care îndrăznești să o urmărești.
Boost your BIZIQ!
Cu prietenie,
Remus
PS: Îți ofer o sesiune de consultanță gratuită (în valoare de 200€) pentru a discuta idei de creștere profitabilă a afacerii tale. Te invit să te programezi la o ședință de consultanță gratuită de 45 minute; click aici